söndag, april 26, 2009

Senaste nytt från LP-fronten:

Fredag: LP våldgästade Erik (vilket för övrigt är ett återkommande tema) för kombinerad repning och fest. Efter att ha trackasserat Eriks grannar, förlåt, jag menar: efter att ha låtit Eriks grannar njuta av utsökt renässansmusik lagade vi mat. Eftersom killarna har ett behov av att hävda sin manlighet fick de ta hand om det råa köttet medan flickorna hackade grönsaker (Hilda och Elisabet hade en mindre tvist angående storleken på tomaterna medan jag gjorde abort på en paprika - utan bedövning).
Hört vid matbordet:
Erik: "Det var väl-86, strax innan jag föddes."
Teresa: "Men Erik, du är ju född -90!"
Visserligen är strax rätt relativt, men fyra år?!
Efter maten blev det inte mer repat. Det var efter att jag, Tor och Erik orättvist delat på tre öl som de tre senaste inläggen blev skrivna. Samt diverse annat flummande.

Lördag: Renässansmusicerande på Mirakelfestivalen i Malmö. Vi hade t o m mindre publik än förra gången vi var med, men vi spelade i alla fall bra, och våra kläder passade någorlunda. Sedan fick Annika punka, och jag, Erik och Tor blev ca tjugofem kronor rikare vardera.

För egen del kan jag även personligen tala om att jag somnade redan klockan tio på lördagkvällen, och sov sen typ tretton timmar. Blockflöjt är ju så ohyggligt uttröttande (nevermind att jag inte sovit så mycket natten innan, och sen gått omkring alldeles för mycket). Hur mycket sov ni andra då?

1 kommentar: