tisdag, april 14, 2009

Är Che Guevara en bra förebild?

Titelcitat: cred till Hilda

Dagens LP var någon sorts modevisning. Av ett mode vi inte gillar. Jag gav Erik IG i avklädning, vilket kan låta väldigt osedligt, men det handlade om hans brist på talang för att snöra upp klänningar. Fast sedan ändrade jag mig till G.

Jag lyckas kränga av klänningen, men har den fortfarande över huvudet: "Okej Erik, du får G i alla fall!"
Elisabet: "Säger tältet..."

Övriga citat:

Erik: "Men om Hilda spelar tenor och du spelar sångstämman, vad saknar vi då?"
Jag: "Förnuft."

Erik: "Kan vi inte spela en gång till JÄTTEFORT?"
Jag: "Kan vi inte slå Erik JÄTTEHÅRT?"
Elisabet: "Ja!... Till båda."

Dagens LP involverade även väldigt mycket oväsen (spelar inte vi inte pratar vi alla på samma gång), samt allmän uppmuntran om att man ska uppskatta sin egen nördighet.

2 kommentarer:

  1. teresa, jag är uppriktigt impad över att du alltid, ALLTID, kommer ihåg exakt vad vi har sagt! hur lyckas man?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte! Jag bara är sån... :)

    SvaraRadera