söndag, augusti 30, 2009

blockflöjter i olika städer - del 2

Minns ni det här? Det är nu dags för andra delen i denna underbart spännande serie om blockflöjtens intåg i alla världens metropoler. I första delen besökte vi Paris, denna gången leder jakten vidare till Dresden!

Staden som kanske mest är känd för att ha blivit sönderbombad under andra världskriget och sedan, när alla byggnader hade byggts upp igen och renoverats, blivit översvämmad - jag tror det var 2002? - är så mycket mer än bara historia. Det är till exempel också blockflöjter inne i accessoaraffärer:


Ser vi en trend som sakta men säkert tar över världen? Det är något med kombinationen neonfärgad, halvgenomtranspartent plast och blockflöjt som tydligen lockar.

2 kommentarer:

  1. RE: Hej! Ja, jag har den löst i väskan då jag inte hunnit fixa något fodral än. Kanske inte vad som rekommenderas, men hittills har det funkat bra för mig. Man får se till så man inte har några saker som kan repa i väskan och linslocket på såklart! Om jag har en sjal, tröja eller tygpåse i väskan brukar jag alltid lägga kameran i den. :)

    SvaraRadera
  2. ohgawd! Jag trodde det var en dildo.

    SvaraRadera